Élni - és élni hagyni
Időnként eltöprengek, hogy az ügyfélkörömben mi a titka azoknak a cégeknek amelyek igazán jól mennek, és irigy büszke lehet rájuk az ember.
Sajnos egy kezemen meg tudom számolni ezeket a cégeket, de az Ő közös nevezőjük: az etikus működés. Nyilvánvalóan nem tudhatom, hogy mi van az Ő hátterükben (befizetik-e az összes adót, milyen fizetéssel vannak bejelentve az embereik, stb.), de azt tudom, hogy velem hogyan viselkednek egy tárgyaláson.
Nem az a céljuk, hogy egy árkérdésben az utolsó forintig lealkudjanak mindent - hogy Nekik több maradjon-, hanem a céljuk az, hogy a szolgáltatójuknak is meglegyen a tisztes haszon – persze szigorúan megkövetelve a megbeszélteket. Így marad Nekik több…
Odafigyelnek, hogy ne maradjon "éhes" akinek a sikerük egy részét köszönhetik…
…valahogy így jobban megy a cég – érdekes.
Ez az Ügyfélcsoport egy „másik polc a Tesco-ban”… az igényesebbik fele…
Te mit gondolsz, én kinek dolgozom szívesebben - teszek meg olyan dolgokat is -, melyek nincsenek a szerződésben megkövetelve?
(Az ilyen Ügyfél ismérve: "Te hol találod meg a számításodat?" vagy "Azt szeretném, ha Ti is jól járnátok", stb.)











(3 szavazat, átlag: 4 a 5)
2008 március 7, 19:22
Szia Ákos!
Azt hiszem nem lepődsz meg, ha egyetértek Veled! Én elszánt érték és minőség „párti” vagyok. És szeretnék is az maradni.
Ha fogadó kész volt az ügyfél a másik oldalon – vagyis Partner -, akkor mindig elmondtam neki, hogy én a hosszú távú, kölcsönösen előnyös együttműködés híve vagyok. Volt aki megértette és nem erősködött tovább, hanem megállapodtunk és megelégedéssel dolgoztunk együtt. És sokkal többet kapott, mintha pár forinton egyezkedtünk volna…
Nem mindenki értette ezt meg. Nekik másként alakult az életük…
Megértelek!
Szép hétvégét!
MÁ
2008 március 7, 20:57
Hát a legelején nem túl kifizetődő becsületesnek, etikusnak lenni (ezt tapasztalatból mondom), de biztos vagyok abban, hogy aki hosszútávra tervez, annak nincs más út.
Egész egyszerűen mindenkinek ez a legjobb (tulaj, alkalmazott, ügyfél)
Ahogy én látom, az ember bármit csinál, mindig saját értékrendje szerint cselekszik. Ha valaki gonosz embertársaival a magánéletben, az cégvezetőként sem lesz másképp.
Kapcsolódva a témához, ma délután a Kossuth rádióban volt egy riport, miszerint egy tavaly ősszel csődbe ment utazási iroda, aki százegynéhány utast hagyott cserben a reptéren, most ugyanott újraindult más névvel, csak most nem az anya, hanem a lánya viszi a céget. A hivatalos ember elmondta, hogy jogszerű a dolog, mert nem ugyanaz az ember vezeti a céget.
Szerintem semmi probléma nem lehet ebből, de azért megkérdeznélek Ákos, leírhatom azt, amit több százezer ember hallott ma délután, aki hallgatta a Kossuth rádiót?
2008 március 7, 22:11
Felőlem írd le, de inkább a szitut elemezzük, mint egy cég ügyeire fókuszáljunk… aki itt olvasni szokott, az úgyis megválogatja, h kivel megy, nem?
2008 március 7, 22:14
Hm.
Én annak az ügyfélnek dolgozom szívesen, aki hozzátesz ahhoz,amit tőlem kapott, ld. még \”hozzáadott érték\”,
aki továbbgondolja,amit hallott,aki figyel,és aki pontosan tudja,
hogy milyen az az élet, amit a szakmai tudásomat is beleépítve,
de a saját eszét is hozzáhasználva élni akar.
Akár éppen nagyon sok munkával él most,de tervezetten a jövőjére nézve nagyon sok szabad perccel, órával,nappal akar bírni,
mert ugyanvalóst mire a sok szorgalom,töprengés, munka,
ha nem arra, hogy valaha nyugodt, kultúrált,egészséges életet lehessen élni,
asszonyt jól szeretni, gyerekkel nyugodtan elszöszmötölni,barátokkal jól eszmét cserélni
gond nélkül megvehető, és elkészíthető jó étel, s ital mellett,kipihenten, s nem napi hajtástól kimerülten,
ünnepeket nyugalomban megünnepelni, s azokat át is élni,
szóval ,az a jó ügyfél, nálam, aki azért igyekszik sikeres lenni, mert tudja a célfüggvényt,
a nyugodt, boldog,ráérő életet, amire ez az egész buli kimegy.
A ház nekem annyit ér ,amennyire emberek jól érzik magukat benne.
Az autó annyit, amennyire jól elvisz oda, ahova menni akarok.
Az étel annyit, amennyi jó szó hangzik el a megevése közben.
Az ember meg annyit,mennyire megújulok általa.
Semmilyen számmal nem mérhető mindez,a mérce bennünk van.
A mennyiség arra való, hogy elég legyen arra, hogy átadja helyét a minőségnek.
Hát, így mérek én.
2008 március 7, 23:03
Oké, igazad van, aki akarja látni őket, majd elmegy a Múzeum krt 5-be.
(Egyébként lehet, hogy valótlanságot állítottam, mert a blikk szerint 80 utas maradt cserben.)
Mindegy, ezt már általánosságban mondom, sok minden van, ami ugyan jogszerű, de nem etikus, kérdés, hogy mennyi bőr van a cégvezető arcán, illetve hogyan áll “lelkiismeretügyileg”.
2008 március 9, 20:15
Egyetértek az előttem szólók idealizmusával. Azonban a tapasztalatom az, hogy nagyon sokféle képpen lehet sikeres valaki. És a sikeresek nem mind idealisták, sőt. Az idealizmus és a keresztény erkölcsök elsősorban az emberi kapcsolatokban kamatoznak, nem az üzleti életben. Ismerek néhány 100-as listát vállalkozót, és a közös értékük inkább a céljaik irányában kifejtett könyörtelen fókusz és “realizmus” mintsem az idealizmus. És a realitás az, hogy a nyereség maximálásának egyik eszköze a költségek minimalizálása, amire ezek az emberek minden szituációban fókuszálnak. Így nehéz velük egyenlő “win-win” üzletet kötni.
2008 március 9, 21:58
István!
Szinte biztos vagyok benne, igazán kitörő sikereket csak így lehet elérni.
Sajnos.
Van, aki ezt az utat választja, de van, aki megőrzi eredeti értékeit, és inkább kevésbé lesz sikeres, de emberségesebb.
Nem tudom ki az igazán győztes…
Mai tudásommal azt mondom, hogy az emberségesebb közelebb áll hozzám.
2008 március 12, 17:45
Kedves Ákos és hozzászólók! Mindenkinek igaza van, és pont azért mert a sikerért tennünk kell -> és itt jön a lényeg: Kinek mi a siker? Pénz? Üzleti kapcsolatok? Sajnos a vállalkozások indulásánál mindneki próbál egy kicsit “játszani”, de amikor már nem jelent gondot mindennek a pontos befizetése, akkor kár kockáztatni. Egy kicsit más téma, de idtartozik: sok civil szervezet van, akik üzleties módon szereznek 1% forintokat, és abból élnek - de nekik nagyon kell figyelniük kell mindenkre. Kérdem én: Megér ennyit a dolog? Inkább legyen rendben minden - és aludjunk jól!
2008 március 14, 12:18
Re: Kinek mi a siker?
Attól függ kinek mi a cél?
Mert ha nem határozod meg a célod az is siker lehet, hogy holnap reggel felkelsz. Viszont kitűzött célra hajtasz egy előre meghatározott stratégia mentén, és eléred akkor az SIKER, egyébként csak szerencse…